עלות עיצוב פנים – כמה זה עולה?2023-12-16T16:57:13+02:00

עלות עיצוב פנים - כמה זה עולה?

עיצוב פינת ישיבה בדירה

כל אחד מאיתנו דמיין לפחות פעם אחת איך ייראה בעתיד בית החלומות שלו. והנה הגיע הרגע! עוד רגע עוברים לדירה החדשה ואנחנו רוצים לממש את החלום שלנו ולעצב אותה בדיוק כפי שתכננו בראש עוד אז. אך כשמבינים כי שירות מעצבת פנים הינה הכרחית, עולה השאלה המתבקשת...אבל כמה זה יעלה לי? ובצדק.

כמה עולה מעצבת פנים?

התשובה בנושא הזה היא שאין תשובה חד משמעית ואין אומדן מדויק לנושא. קשה מאוד לנקוב במחיר עלות עיצוב פנים בשל מגוון הדברים שאפשר לכלול בשירות וכן בהיקפו.
ישנן אינספור שאלות שהתשובה עליהן יכולה לחדד את שלב התמחור, למשל :
מהו היקף העבודה? האם מדובר בחדר עבודה, סלון או כל הבית? האם מדובר גם על שינוי מבני? הזזת קירות? תכניות בנייה? אדריכלות פנים? האם העבודה כוללת גם ניהול ספקי המשנה?
כל אלה הן שאלות מהותיות שאנחנו חייבים לתת עליהן את הדעת על מנת שנוכל לקבל הערכת מחיר מדויקת עד כמה שניתן לתהליך העיצוב. בשורה התחתונה, העלות הנדרשת משתנה עפ"י תכולת העבודה של המעצבת וזה בהחלט תלוי בנו.

אז לאחר שהחלטנו האם אנחנו רוצים רק "מתיחת פנים" עם עיצוב רהיטים ותאורה (יש הקוראים לזה היום "הלבשת הבית מחדש") או שאנחנו מכוונים לשיפוץ הכולל הריסה, בנייה, כתבי כמויות ועוד ולאחר שדנו והתייעצנו עם המעצבת על האופן שבו אנחנו מעוניינים שהבית החדש שלנו ייראה, הגיע הרגע לקבל את הצעת המחיר לעיצוב הבית.

כמו שציינו קודם, הצעת מחיר יכולה להיות בהיקפים שונים וחשוב להבין בדיוק מה היא כוללת ולהבין את המשמעות של כל דבר שרשום בה.

עלות זה לא הכל

אמנם לכולנו יש תקציב מוגבל שצריך לקחת בחשבון כאשר אנחנו רוצים להשקיע סכום מסוים בעיצוב הבית, אך חשוב להבין שהעלות היא לא הגורם העיקרי החשוב בתהליך. הפקטור המרכזי כאן הוא הניסיון בתחום. הניסיון מקנה למעצבת מגוון וריאציות של רעיונות, היא יכולה בקלות להיכנס לראש של הלקוח ובנוסף לכך, היא אחת שראתה ועיצבה סגנונות שונים ורבים דבר המקנה לה יתרון עצום על פני מעצבים חסרי ניסיון או מעצבים עם ניסיון מועט.
במילים אחרות, ככל שלמעצבת יש ניסיון רב יותר בתחום עם תיק עבודות ופרויקטים עמוס יותר, רחב ומגוון הכולל מוניטין משובח, כך העלות תהיה בהתאם.

עיצוב חדר במלון כרמל

אפשרות לבחירה שיטת העבודה

דבר נוסף הוא בחירת השיטה המתאימה לנו. מעצבי פנים עובדים בשיטות שונות ומתאימים את עצמם לרצון הלקוחות. אחדים יעדיפו לקחת מחיר על פרויקט מלא ואחרים יתמחר מחיר על עבודה שעתית. פה נוכל לבחור איזה שיטה משתלמת לנו יותר ועדיפה לטעמנו. לכן המלצתינו להתאים את השיטה שמתאימה לכם ולמעצב הפנים אשר את נפגשים איתו.

מה חשוב שתכלול הצעת מחיר לעיצוב פנים?

הצעת מחיר טובה היא הצעת מחיר שלא משאירה מקום לשאלות או לספק.
הצעת המחיר אמורה לכלול במדויק את פירוט השירותים אותם סיכמתם עם המעצבת, כאשר נכון יותר לבקש את תמחור השירותים באופן מודולרי.

הצעה איכותית ומקיפה צריכה לכלול את המרכיבים הבאים:

הגדרת כל מרכיבי העבודה והיקף העבודה באופן ברור.

  1. תמחור מפורט לכל שירות שנכלל בהצעה – מומלץ שהתמחור יהיה מובנה כך שניתן יהיה לקחת החלטות מושכלות בהתאם למסגרת התקציב לפרויקט העיצוב.
  2. לוח זמנים להשלמת כל תהליך (כולל לו"ז ספקים).
  3. התייחסות לעבודה עם קבלני המשנה –החל מבחירת הספקים, מי אחראי ללוח הזמנים ולניהול הספקים וכלה באחריות המקצועית אל מול עבודת הספקים שבוצעה בדירה.
  4. ציון כמות הפגישות עם המעצבת והמטרה – האם זה כולל גם מפגשים חיצוניים עם ספקי משנה, קניות של מוצרים, מעקב בדירה על התקדמות התהליך ועוד.
  5. פירוט לגבי כתבי הכמויות הנמסרים לקבלן.
  6. נקודות יציאה - כדאי שהצעת המחיר תתייחס גם לאפשרות הזו ותציין את התנאים והסכום לתשלום בכל שלב אם אכן תרצו לעצור את התהליך.

במידה ויש איזשהו חלק בהצעת המחיר שאינו ברור או משתמע לשתי פנים, חשוב לבקש הבהרות כך שכל הנושאים יהיו ברורים וידועים מראש, לאן הולכים, איך הולכים לאורך כל התהליך.
ועכשיו, אחרי שקיבלנו הצעה או מספר הצעות, ונניח שחלקם זהות, אז איך בכל זאת כדאי לנו לבחור את המעצבת הנכונה עבורנו?

עיצוב תאורה פינת אוכל

בשביל עיצוב בית איכותי צריך מעצבת איכותית.

חשוב להבין שתהליך העיצוב הוא תהליך ארוך שבסופו של דבר יקבע את נוחיותנו בבית החדש וכמובן את המראה שלו למשך שנים רבות. לכן, מבעוד מועד, כדאי שנבחר את מעצבת הפנים הקולעת לטעמינו האישי, אחת כזאת שנוכל להתחבר אליה בקלות ורצינית, וזאת כדי שכל תהליך העיצוב והשיפוץ ביחד יהיה נעים ופשוט והתוצאה פשוט תהיה חגיגה לעיניים ולנפש.

בסופו של דבר, מה שהכי חשוב זה שנרגיש בבית כי החיבור האישי הוא זה שעושה את ההבדל לאורך התהליך ומתברר בסוף שגם בתוצאות לא פחות.

עיצוב תאורה בסלון