עיצוב פנים מסחרי2023-12-16T16:49:57+02:00

עיצוב פנים מסחרי

עיצוב פנים מסחרי

עיצוב פנים מסחרי

עיצוב פנים מסחרי

בשונה מעיצוב פנים של משרדים או של חללים פרטיים, לעיצוב פנים מסחרי יש מטרה ברורה אחת: להגדיל את היקף המכירות בבית העסק. אם בעבר מטרת הקניה הקמעונאית הייתה הרכישה עצמה ותחלופת הקונים הייתה מהירה בהתאם, הרי שהיום כל בית עסק מסחרי מנסה להעניק, מלבד הרכישה, גם חוויה ללקוח. חוויה זו מוענקת לכל לקוח העובר את מפתן דלתות בית העסק ומוגשמת בעזרת מעצב פנים מוכשר. מהם השלבים העיצוביים בדרך אל עיצוב הפנים המסחרי המושלם?

מסחר – קווים לדמותו

ראשית, נגדיר מושגי יסוד בתחום. כשאנו מדברים על עיצוב פנים מסחרי, אנו למעשה דנים בקשת הרחבה הנוגעת לבתי מלון, למסעדות ולבתי קפה, וכן לחנויות לממכר מוצרים שונים (למשל ביגוד, הנעלה, ספרים וכיוצא באלה). למעשה, כל מקום שמתרחש בו מסחר יענה על ההגדרה הרלוונטית לנו. מהגדרה זו נגזרים מספר שיקולים שצריכים לבוא בחשבון בבואנו לגשת למלאכת העיצוב.

מי קהל היעד של העסק?

זוהי השאלה החשובה ביותר שצריכה להנחות כל בעל עסק וכל מעצב פנים, וממנה נגזרות המשמעויות הפרקטיות של העיצוב. אם מדובר במקום המגיש שירותי הסעדה ברמת גורמה, הרי שקהל היעד הנגזר מכך יהיה מורכב מלקוחות אמידים, מלקוחות שרוצים לציין מאורע מיוחד או מכאלה שאוכל הוא דבר חשוב בעבורם. אם מדובר בחנות לממכר תכשיטים ואקססוריז לילדות, החנות תהיה מעוצבת באופן מתקתק וילדותי שימשוך את הגילאים המתאימים. בטרם נתחיל במלאכת העיצוב ולאחר שנגדיר את קהל היעד הרלוונטי, נוכל להתחיל בתכנון החלל שיתאים את השפה העיצובית לקהל היעד.

עיצוב מסחרי

עיצוב מסחרי בית קפה

מהי השפה העיצובית של המקום?

השפה העיצובית הייחודית היא מה שמבדל מקום מסחר אחד ממשנהו. חנויות בגדים ומזון יש לנו בשפע – איך אנו גורמים למקום הספציפי שלנו לעלות על מתחריו? האפקט הזה מתקבל באמצעות הגדרת השפה העיצובית הייחודית למקום. הדבר יכול להתבטא בצורת עיצוב החלל, בלוגו מיוחד או במיתוג משלים בחנות התורם לתחושה שבעלי המקום רוצים לייצר.

כיצד כדאי לעצב את החלל?

המוטו שלנו בעיצוב חלל מסחרי הוא עיצוב נעים, מזמין ומרווח, הלוקח בחשבון את המשמעויות הנגזרות מכל בית עסק. למשל, אם מדובר במקום המגיש מזון, יש צורך לחלק את החלל כך שיהיה בו מספיק מקום למטבח, לדלפק המכירה ולחלון הראווה המציג את המזונות השונים הנמכרים במקום וכמובן, מקומות ישיבה עם מרווח מספק בין פינת ישיבה אחת לחברתה. אם מדובר בחנות בגדים, יש לדאוג למקום מספק להצגת הבגדים באופן אטרקטיבי ונוח לשליפה, ולתאי מדידה מרווחים.

ככל שבית העסק יגדיר את קהל היעד שלו בצורה מדויקת יותר, ימתג את עצמו באופן מוצלח התואם את קהל היעד ויעצב את החלל העומד לרשותו באופן מזמין ונוח כמה שיותר – כך הוא יתרום לחוויית הקניה של הלקוח, יגרום לו לשוב אל החנות שוב, וכמובן – יגדיל בכך את מחזור המכירות של העסק.