עיצוב מטבח חדש נשים ביז לעסקים2023-12-16T17:05:50+02:00

עיצוב ובחירת מטבח חדש - פורטל נשים בעסקים - שירה דרורי

מדריך עיצוב - בחירת מטבח חדש בבית.

המטבח הוא הלב הפועם של הבית, זירת ההתרחשויות, רקיחת המטעמים ומרכז חווית האירוח. בשנים האחרונות המטבח תופס פוקוס משמעותי בעיצוב סביבת המגורים וזוכה להתייחסות   אסתטית תוך שימת דגש על פונקציונאליות מקסימלית.

המטבח הוא הלב הפועם של הבית, זירת ההתרחשויות, רקיחת המטעמים ומרכז חווית האירוח. בשנים האחרונות המטבח תופס פוקוס משמעותי בעיצוב סביבת המגורים וזוכה להתייחסות אסתטית תוך שימת דגש על פונקציונאליות מקסימלית.
בבית חדש, חשוב לתחום מרחב ייעודי עבור המטבח ובמידה ואתם משנים את המטבח בבית קיים, ניתן להחליף את המודל הנוכחי במודל חדשני של מטבח "חכם" הכולל את כל הפונקציות המתקדמות בהם מאופיינים המטבחים החדשים.
מלאכת התכנון של המטבח תעשה בהכוונת אדריכל בהתאם לצרכים האישיים של כל בית והיא חיונית להשגת התוצאה הטובה ביותר.
לפניכם מספר דגשים בבחירת מטבח מרמת ידידותיות השימוש ועד להיבט החזותי.

חלוקה נכונה של השטח

אחרי שבחרתם את המיקום הייעודי למטבח, חשוב מאוד לחלק היטב את המרחב. ראשית, לתחום בייעוץ האדריכל היכן מתחיל והיכן מסתיים המטבח, מה יהיו הגבולות בין המטבח ליתר חלקי הבית. בשנים האחרונות המגמה היא לכיוון מטבחים פתוחים ופרונטאלים שמהווים חלק מחלל האירוח, כשהמארח נמצא במטבח הוא יכול לשמור על קשר עין עם אורחיו בסלון או בפינת האוכל ואפילו בגינה. כמו כן, תתבצע חלוקה פנימית בתוך המטבח תוך הערכה מדויקת של תנאי החלל הקיים – היכן ימוקם "האי", השיש, הארונות, התנור, מדיח הכלים וכולי כמובן שפרמטרים אלה נקבעים על פי האילוצים הקיימים (לדוגמא, חלונות או דלת) אך ניתן "לשחק" עם העיצוב ולתכנן מטבח מודולרי לפי הסגנון המבוקש וצרכי הבית. למקם את הארונות למטה או למעלה, בצדדים או בחזית, להחליט שהשיש יהיה ארוך יותר מהסטנדרט ועוד. בפגישה עם האדריכל תישאלו אודות הצרכים והנוחות שלכם בשימוש במטבח ותקבלו תוכנית מסודרת של תכנון המטבח. בין ההמלצות בתכנון נכון של מטבח: שמרו על רווח בין משטח העבודה לכיור ולכיריים, התאימו את גובה השיש כך שיהיה לכם נוח לעבוד במטבח מבלי צורך להתכופף או להיעזר בשרפרף.

מיזוג פינת האוכל עם המטבח

דיירים רבים מבלים יותר ויותר שעות במטבח, בבישול אך גם באכילה, שיחות יומיומיות וכולי. כאן נכנס לתמונה האי הבנוי, שהוא סוג של פינת אוכל אינטגראלי במטבח אך מהווה גם יחידת אחסון פונקציונאלית. ניתן לשלב באי מגירות, מדפים, מקום אחסון ייעודי לבקבוקי יין ואפילו בר משקאות, כיסאות בר מסוגננים ואפילו כיור או שניים בהתאם לבחירתו של כל אחד. כמובן שגם כאן תנאי החלל משחקים תפקיד חשוב, כיוון שבמטבחים קטנים וצפופים לא כדאי לשלב "אי" היות והוא יכול לחסום את החלל.

בחירת סגנון המטבח

כיום ניתן למצוא עיצובי מטבחים במגוון סוגים ממטבחים כפריים בסגנון פרובאנס, דרך מטבחים מודרניים והייטקים, קווים מתכתיים מול עץ מחוספס – הבחירה היא טעם אישי והתאמה לקווי החלל של הבית. בכל מקרה, בכל בחירת עיצוב, הקפידו על חומרי גלם איכותיים ועמידים לאורך זמן (עץ מלא, משטח קורייאן או אווניקס, מתכות יוקרה ונסו לשמור על סגנון נקי – בחרו פתרונות אחסון סמויים, כגון הבלעת מדיח הכלים בתוך אחד מהארונות, אחסון הפריטים הארונות במקום העמדתם על השיש, תלייה דקורטיבית של כלים מעל ל"אי" במטבח וכולי. כמובן שבשלב התכנון, יש למדוד את גודל המקרר ומוצרי החשמל השונים כדי לתכנן את המובלעות, הארונות, גודל המזווה. מומלץ להוסיף תאורה ממוקדת שתסייע לכם לעבוד לאורה אך גם תאורת רקע שתשרה אווירה מיוחדת במטבח.

תכנון מטבחים פונקציונאלים

למרבה השמחה, יש הרבה מאוד טכניקות לשיפור התנועה והעבודה במטבח, כולל חלוקה נכונה של כלים – בין אם פסי מסילה לפתיחה חלקה של המגירות ללא תוספת של ידיות, עיצוב פנימי של המגירה להנחת ספלים או צלחות, שילוב של גורס מזון ועוד. בתכנון מטבח אל תחמיצו גם את האלמנטים הפנימיים של כל מרכיב, כדי שתוכלו ליהנות ממטב מעוצב אך גם שימושי לאורך זמן.