עיצוב בית מלון בוטיק2023-12-16T16:49:38+02:00

עיצוב בית מלון בוטיק

איך מעצבים בית מלון בוטיק?

"חופשה במלון בוטיק" זה בדיוק מה שאני רוצה?" כמה פעמים עברה לנו בראש המחשבה הזו? למה בוטיק? נתחיל מהעובדה שהמילה בוטיק בצרפתית מציינת חנות קטנה.

בשנים האחרונות, מלונות גדולים חיפשו להמציא את עצמם מחדש וגילו את "אופנת הבוטיק", מלונות קטנים אינטימיים ומפנקים, כמו שנאמר, לקחנו את המילה בוטיק והענקנו לה את כל המשמעות שאפשר, אם בגודל, אם באיכות וכמובן העיצוב המופקד והבוטיקי.

אז למה דווקא בית מלון בוטיק?

בית מלון בוטיק מציע מגוון שירותים אשר לא קיימים בבתי מלון גדולים:
בדר"כ הסיפור כבר מתחיל עוד בכניסה למלון .... מלון שהקפיד על עיצוב נכון ומותאם ייתן לאורחים שלו את התחושה של בוטיק וייחודיות כבר ברחבת הכניסה וקבלת האורחים. עיצוב ייחודי וסגנון אינטימי שנותן הרגשה שאנחנו נמצאים במקום מיוחד. תחשבו על ספות ייחודיות במרקם בד כמו של פעם, בצבעים חמים, עמדת קפה ועוגיות מעוצבת בסגנון רטרו כך שלא רק הטעם מדבר פה אלא החוויה מהעיצוב.

מכיוון שמלון בוטיק מתאפיין באינטימיות וייחודיות, כל חוויית האירוח חייבת להיות מעוצבת בהתאם, בין אם מדובר בווילונות חמים בחדרים ובין אם מדובר באביזרי עיצוב בלתי נשכחים בסגנונות שונים (סגנון רטרו, סגנון חדשני בקווים חדים, סגנון אוריינטלי ועוד).

לבית מלון בוטיק ישנן מעלות רבות אך כעת נתמקד בעיצוב הפנים האינטימי והייחודי של המלון המקנה לכל אחד הבא להתארח הרגשה שהוא הגיע למקום מיוחד, שליו ואינטימי – ועל זה הנאמר, העטיפה שעושה את ההבדל.

עיצוב מלון הבוטיק משימה לא פשוטה כלל אך נעימה

עיצוב פנים מסחרי ומקצועי של בית מלון בוטיק זוהי משימה לא פשוטה כלל. יש להשקיע מחשבה רבה בכל הפריטים הנוגעים לעיצוב מלון בוטיק. מלון בוטיק צריך להראות מרהיב, מכובד, לא מסוג המלונות הנמצאים בכל פינה, אלא אחד בעל סגנון יוקרתי המשאיר אותנו פעורי פה מרמת איכות העיצוב שלו. ישנם אינספור מרכיבים שיש לקחת בחשבון לפני שמתחילים בתהליך העיצוב.

מהם המרכיבים שיש להתחשב בהם בביצוע העיצוב ?

א. הסיפור

במידה רבה, מלונות שכאלה קמים על חורבות של מצודות או בנינים שיש להם עבר היסטורי עשיר. את העבר הזה, מעצב פנים מנוסה יידע לשמר ולהבליט בכל מיני אופנים ברחבי המלון, בים אם בכיתוב המתעד את הסיפור במקומות שונים במלון ובין אם בסגנון העיצוב של המלון שמתאים לתקופה. גם אם אין סיפור היסטורי למיקום המלון תמיד אפשר למצוא את הסיפור שמתלווה לבעלי המלון, אנחנו, אנשים, אוהבים סיפורים ומעצב בעל ניסיון יידע לקחת את זה למקומות הנכונים בכל שעל במלון כך שנרגיש בהתאם לרוח התקופה ולסיפור.

ב. ריהוט ופרטי עיצוב

בבואנו לעצב מלון בוטיק, עלינו לקחת בחשבון שהרהיטים והפריטים שאנו רוכשים יישארו במלון עוד שנים רבות. על מנת למנוע מהאורחים במלון לקבל חדר עם רהיטים שחוקים ובעיקר בכדי שלא נצטרך לרכוש מחדש ספה למשל, אחרי זמן קצר יחסית, בחירת הרהיטים צריכה להיות מוקפדת ומחומרים איכותיים שיחזיקו לאורך זמן.

יחד עם זאת, יש כמובן את הפרמטר העיצובי, כך שמעבר לאיכות הרהיטים, סגנון הרהיטים חייב להתאים לקונספט המלון, לקו המייחד את המלון. המטרה שלנו היא שכל רהיט תהיה לו אמירה, נוכחות שתורמת לאווירה ומתכתבת עם הקונספט של המלון.

ג. תנועה במרחב

שלא כמו בתי מלון רגילים המתאפיינים בהמוני אנשים המסתובבים ברחבי המלון השוררת בו צפיפות נוראה המתלווה ברעש רקע תמידי של ילדים קטנים הרצים במסדרונות החדרים, בית מלון בוטיק הוא בית מלון גדול ומרווח שבעזרת תכנון נכון יוצר זרימה בכל חלליו במרחב, דבר המאפשר לאורחי המלון להתמצא בקלות ולהגיע במהירות לכל מקום שירצו, בשקט ובנחת.

ד. סגנון אחיד וייחודי

כל בית מלון בוטיק איכותי שנגיע אליו, הדבר הראשון בו שיקפוץ לנו בעין הוא המראה המעוצב והסגנון הייחודי שלו. לרוב, נרצה שלעיצוב מלון הבוטיק יהיה אופי ונוכחות. לכן נעצב אותו בסגנון יוקרתי, בעל טקסטורות עשירות ונבחר ברהיטי ופרטי ווינטג' בשל עצם היותם ייחודיים ויפהפיים, רהיטים אשר משתלבים נהדר בחלל ומקנים לו מראה עכשווי ואיכותי.
(כמובן שבעת עיצוב הפנים נתחשב ברצונותיו של בעל מלון הבוטיק וכמו שנאמר לפני, בסיפור של המלון).

הניסיון עושה את ההבדל

  • עיצוב פנים של מלון בוטיק זוהי מלאכת מחשבת שבדר"כ מופנית למעצבים עם ניסיון בתחום. לתהליך שכזה דרוש ניסיון רב בעיצוב.
  • היכולת לראות את התמונה הכוללת.
  • היכולת להבין את הקונספט ומה אנחנו רוצים לשדר.
  • היכולת לראות את השילוב של כל האלמנטים מרמת העיצוב, לפרקטיות תפעולית ויש משוגעים לדבר שיאמרו (ואני ביניהם) שהעיצוב גם חייב להתכתב עם מנות האוכל, כן עד כדי כך.
    נרצה שהמלון ייהפך לשם דבר והאורחים שביקרו אצלנו, מעבר לציפייה שיחזרו אלינו, יפיצו את הבשורה מפה לאוזן על מלון הבוטיק המרשים שהם שהו בו.

לסיכום, כאן הניסיון עושה את כל ההבדל וגם את כל החוויה.