מה המאפיינים של עיצוב מטבח כפרי?2023-06-08T15:48:36+03:00

מה המאפיינים של עיצוב מטבח כפרי?

מטבח כפרי

מעצבים מטבח חדש? תמיד רציתם מטבח כמו בפרסומות של קוטג' או גבינה צהובה, שבו כל המשפחה מתאספת לארוחת בוקר עליזה? אכן, הפרסומות מראות לנו מטבח חמים, ביתי ופסטורלי עם רהיטי עץ מעוצבים בטוב טעם. אלו הסממנים של המטבח הכפרי שמשדר ביתיות, ועושה לנו חשק לעבור לגור בכפר. הסוד הגדול הוא שהמטבח החלומי הזה אינו חייב להישאר רק בפרסומות. גם אם אתם גרים בעיר סואנת ועמוסה, תוכלו להפוך את המטבח הפרטי שלכם לפינה כפרית מושלמת בזכות עיצוב נכון.

מטבח הכפרי על כל מאפייניו

אנשים אוהבים את המטבח הכפרי כי הם באמת מרגישים בו בבית. המטבח הכפרי הוא מטבח מיוחד המשלב בין נוסטליה וטעם של פעם מבלי לוותר על סגנון החיים המודרני. כל מי שבוחר להתחקות אחר מטבחים שאנו רואים באיטליה ובשאר מדינות אירופה, מוזמן לבחון את העיצוב של המטבח הכפרי. מכל מקום, אם אתם מעוניינים לעצב מטבח כפרי כדת וכדין, ישנם כמה אלמנטים שכדאי להביא בחשבון:

משטחי העבודה במטבח הכפרי.

כאן הכוונה היא לדלפק והשיש שבו אתם משתמשים כדי לעבוד במטבח, לחתוך ירקות ושאר חומרי גלם כדי לבשל, לטגן או לאפות, אם תרצו. עץ מלא הוא מאפיין בולט במטבח הכפרי, אבל לא רק הוא. ניתן בהחלט לשלב בין העץ לאבן שיש טבעית.

מטבח פרובנס

הארונות שלכם במטבח.

לארונות יש תפקיד חשוב במטבח. הם מאפשרים לשמור על סדר ולאחסן את כל כלי המטבח – צלחות, סכו"ם, סירים ומבחתות – במקום בטוח מבלי שייראו לעין. ארונות העשויים מעץ אלון בהיר או עץ אורן. יש אנשים שבוחרים לצבוע את ארון המטבח שלהם בצבעים בהירים כמו תכלת או לבן.

אביזרים משלימים.

לצד אביזרים שכבר קיימים במטבח כמו כיריים, מכשירים חשמליים ועוד, במטבח הכפרי יש מקום לאביזרים משלימים. דוגמאות לאביזרים אלה יכולות להיות שידות עץ, מדפים לאחסון תבלינים, קפה וסוכר ועוד. בדרך כלל הפריטים האלה יהיו עשויים מעץ, ולכן ידרשו עבודת נגרות.

רהיטי המטבח.

מטבח כפרי, או חדר האוכל הצמוד אליו, אינו יכול להיות שלם ללא שולחן לסועדים וכיסאות. רהיטים חשובים אלה עשויים מעץ ומעניקים את החמימות הביתית. כמו כן, תוכלו לבחור אם להכניס שולחן עץ עגול או מלבני, הכול תלוי במבנה המטבח ובתוצאה העיצובית שאתם מעוניינים להשיג.

מגיעים עד הרצפה.

סגנון הריצוף חשוב מאוד במטבח הכפרי. אם אתם רוצים לקבל את המראה הכפרי המושלם, כדאי לשקול לבנות משטח עשוי מעץ. בחירות טבעיות בדרך כלל הן משטחים מעץ מייפל או אלון. אך אם אתם מעוניינים לגוון קצת ולא למזג ישירות את הרצפה עם רהיטי העץ, ניתן ללכת על עיצובים אחרים כמו אבן ריצוף, קוורץ או אריחים.

עיצוב מטבח כפרי

מטבח כפרי הוא מטבח מואר ומאוורר

לצד בחירת הרהיטים, האריחים ושאר הדברים אחד הדברים החשובים ביותר שיש לדאוג לו כאשר מעצבים מטבח כפרי הוא שנכנס די אור ואוויר. זאת בייחוד לאור העובדה שהחומר העיקרי במטבח הכפרי הוא העץ, וכדי לגבור על השפעתו על החלל, מומלץ לבחור בגופי תאורה חזקים וטובים. אלה כמה דברים שכדאי להביא בחשבון כאשר בוחרים גופי תאורה למטבח:

  • בוחרים תאורה מרכזית אחת – חשוב לבחור בתאורה מרכזית במטבח הכפרי, כזו שמסוגלת לפזר את האור בכל פינות המטבח באופן שווה. בדרך כלל מדובר בגוף תאורה של שלוש נורות או יותר. כאשר אתם עובדים במטבח, אתם רוצים להיות סמוכים ובטוחים שאתם רואים כל פינה שלו. כך שתוכלו להבחין בפירור ששכחתם לנקות או באבק שלא ניקיתם בקצה השני של המטבח.
  • שימוש בלדים – הלדים הם גופי תאורה נפוצים בבתים רבים. מדובר בגופי תאורה חסכניים ואיכותיים המפיצים אור נעים. למטבח הכפרי שלכם מומלץ לבחור גופי תאורה המפיצים אור לבן או בהיר.
  • מווסתי אורות – כמובן, כדאי שגם במטבח תהיה לנו את האופציה לווסת את כמות האור ולעמעם אותו. זה יעיל במיוחד אם אנחנו רוצים לתת לעיניים שלנו לנוח מעט אחרי יום עבודה ארוך ובמהלך ארוחת הערב, או כאשר אנו עורכים לבן/ בת הזוג ולעצמנו ארוחה רומנטית מפנקת לאור הנרות.

הולכים על הצבעים הבהירים בעיצוב מטבח כפרי

כבר הזכרנו את נושא בחירת הצבעים הבהירים כשמדובר בעיצוב המטבח הכפרי. הקסם של הצבעים הבהירים הוא לא רק בכך שהם מעניקים למטבח שלכם אווירה עליזה, אלא הם גם מעניקים לו תחושת מרחב. כך שגם אם מדובר במטבח קטן יחסית, הוא עדיין ייראה גדול יותר אם תבחרו בקפידה את הצבעים. צבעי לבן או שמנת מובילים בדרך כלל במבטח הכפרי, אך מי שמעוניין לגוון יכול לבחור גם בצבעים כמו פנינה, ירוק בהיר, צהוב בהיר, תכלת, אפור או ורוד. מומלץ לשלב בעדינות את הצבעים כדי להגיע למראה המושלם. ואגב, לא צריך לחשוש מהוספת צבע למטבח הכפרי, כי בעצם העיצוב שלו יש מקום להרבה יצירתיות.

עיצוב מטבח כפרי נקי

אילו אביזרים יסייעו לנו לשדרג את המטבח ולהפוך אותו לכפרי?

האביזרים שאתם בוחרים למקם במטבח הכפרי הם חלק בלתי נפרד מהמטבח עצמו. אלה כמה אביזרים משמעותיים שיכולים לשדרג את המטבח שלכם ולהפוך אותו לחמים ומזמין:

  • עציצים - מטבח כפרי אינו שלם ללא נגיעות של ירוק. אוהבי עבודות הגינון יוכלו להכניס למטבח עציצים אמיתיים. אך אם אתם מרגישים חסרי ביטחון בנושא השקיית הצמחייה, גם עציצים מפלסטיק יעשו את העבודה.
  • מדפי תבלינים – מדפים העשויים מעץ בהיר או מעץ במבוק ישדרגו את המטבח שלכם. מומלץ שהתבלינים יהיו גלויים וזמינים לכם בכל עת לא רק בגלל הנוחות, אלא גם בגלל הצורך לשמור על מטבח כפרי אותנטי.
  • סלסילת פירות טריים – האביזר הקלסי למטבח הכפרי הוא סלסילת פירות העונה. עיצוב טבעי זה משתלב להפליא עם המראה הכללי של המטבח, וגם מזכיר לכם מדי פעם לאכול פרי טרי ובריא.
  • מקטע של בריקים – הבריקים יכולים להוסיף המון למטבח הכפרי שלכם. הם יוצרים תחושה של פעם ומחזירים אתכם לימים הטובים שבהם נהגו לשבת מול האח המבוערת ולהתחמם.

זה הרגע שבו אתם פונים למעצבת פנים

עושים שיפוץ במטבח? עוברים דירה? מעוניינים במטבח פרטי כמו בפרסומות? אם אתם רוצים להגיע לעבודת הגימור המושלמת ולקבל מטבח בדיוק כמו שחלמתם, חשוב להתייעץ עם מעצבת פנים שתלווה אתכם בכל התהליך. בפגישה הראשונית עם מעצבת הפנים אתם מוזמנים לספר לה על החלומות העיצוביים הכמוסים שלכם, כי זהו הצעד הראשון לקראת קבלת מטבח מרשים ואיכותי. מעצבת הפנים תבחן את התיאור שלכם ואת המטבח כפי שהוא נראה כעת, תציע הצעות מועילות לשיפור ותגיד לכם בוודאות מה בר ביצוע ומה לא. לאחר מכן, יבואו שלבי התכנון והעבודה.

בשלב השני מעצבת הפנים תכין סקיצה של המטבח החדש, כדי שניתן יהיה להתרשם מהמראה שלו. לאחר תיקונים ושדרוגים הסקיצה צריכה לעבור אישור בנייה. בשלב הבא מעצבת הפנים בוחרת יחד אתכם את החומרים שישמשו אתכם במהלך העיצוב, וזה כולל חומרים טבעיים כמו עץ ואבן. לאחר מכן, שיפוצניקים מקצועיים יעבדו על המטבח, יעצבו אותו, יניחו את האריחים וידאגו לשיש ולכל מה שמסביב. עד שבסופו של דבר תתקבל התוצאה הסופית: מטבח כפרי איכותי כמו שתמיד רציתם.