עיצוב קליניקות2021-02-27T13:05:06+02:00

מעצבי פנים

עיצוב קליניקות 

עיצוב קליניקה - חדר המתנה

בדרך כלל כאשר אנו שומעים את המושג “עיצוב” המחשבה הראשונה שתקפוץ לנו לראש היא עיצוב הבית מבחינת רהיטים, צבעים, תאורה, מרצפות ועוד כך שבסופו של דבר הבית שלנו יעוצב בדיוק כמו שחלמנו, עם אווירה חמימה וביתית או “cosy” כמו שרבים מאיתנו אוהבים להגיד. וכאן אנו נכנסים עיצוב קליניקות.
עיצוב פנים נוגע בכל כך הרבה תחומים, וכשמדובר בתחום המסחרי, אחד מהתחומים העכשוויים הוא עיצוב קליניקות כאשר המטרה בעיקרה היא לשמר לקוחות ולגרום לעוד לקוחות נוספים להגיע לקליניקה.

סוגי קליניקות

כיום אנו מכירים המון סוגים של קליניקות כאשר כל אחת מהן מכוונת לקהל יעד שונה.
ישנן קליניקות פרטיות אשר יכולות לשמש כמקום לעבודתם של פסיכולוגים, רופאים פרטיים, ישנן קליניקות המשמשות בתור מכוני יופי המיועדות לטיפולי הסרת שיער, לייזר, טיפולים קוסמטיים כאלה ואחרים וישנן עוד רבות ואחרות.
בכדי לעצב את הקליניקה שלנו אשר מצד אחד תשמר לקוחות קיימים ומצד שני תמשוך אלינו לקוחות חדשים נוספים, מומלץ לשקול להיעזר במעצבת פנים המתמחה בעיצוב קליניקות.

מהו עיצוב קליניקה מסחרי ?

לקליניקות השונות ישנן עיצוב מסוים המקנה להם יתרון על פני עיצוב מסחרי כללי.
בשונה מעיצוב פנים של הבית אשר מקנה לנו תחושה נינוחה ושלווה של מגורים בבית שלנו, עיצוב קליניקה מסחרי נועד כדי לתת לנו חוויה שנתחבר אליה, לגרום לנו לרצות להישאר בזכות העיצוב המושך והאווירה הנעימה במקום, מה שבסופו של דבר יעלה בנו זיכרונות נעימים כך שנתמיד לחזור למקום ובוודאי לדבר בשבחו עם חברות/ חברים וסביבתנו הקרובה.
במשפט אחד, מטרת עיצוב הקליניקה המסחרי היא להגדיל את סך המכירות  והלקוחות שלנו בעזרת העיצוב הייחודי שלה.

אז כיצד זה מתבצע עיצוב קליניקה ?

ובכן, התשובה היא פשוטה – קיימים שלושה מאפיינים לעיצוב קליניקה מסחרי.

1. האמירה העיצובית של קליניקה.
מומלץ מאוד שיהיה לנו “say” למקום. אמירה שאנחנו רוצים שהמקום יצעק ובכך ייחד אותו מקליניקות אחרות המצטרפות לתחרות באותו התחום.
הרי אנחנו רוצים שהקליניקה שלנו תבלוט לעומת אחרות, שהיא תהיה אחת כזאת מסוג המקומות שאנשים באים אליהם בעיקר בשביל האווירה המעוצבת להפליא של המקום.
תמיד אפשר לגרום לאפקט “הוואו” עם עציץ ענק, תמונה ענקית שלא ניתן להוריד ממנה את העיניים, או קיר בצבעים בוהקים שאי אפשר להתעלם ממנו.
תחשבו על עץ זית ענק ושביל שלצידו אבני חלוק לבנות שמביא אותנו אל הקליניקה, רק מהדרך כבר מתחילים להירגע. כמובן שיש עוד מגוון אפשרויות וכיוונים. 

פינת המתנה בקליניקה

2. התאמת צרכים
קיימים מספר אלמנטים פסיכולוגיים אשר ניתן ליישמם בתכנון הקליניקה ויכולים להתאים לקליניקות השונות במטרה להגדיל את היקף הפעילות.
כלומר, הבנת צרכי הלקוח והיישום שלהם בעיצוב הקליניקה יעזור לנו בכך.
ניקח לדוגמה קליניקת רופא שיניים. כמעט כולנו חוששים להגיע לרופא השיניים בגלל הטיפול החודרני. לכן, בכדי להוריד את החשש של המטופלים, נרצה להשרות אווירה מרגיעה ונעימה במקום. לשם כך נוכל להשתמש בגוונים של כחול, צבע נעים לעין המשדר אמינות, ביטחון, ורוגע ולשלב אותו עם יחד לבן המקנה תחושה של טוהר ושלווה.
אפשר גם לתלות תמונות של אנשים מחייכים עם שיניים בסיום טיפול, אנשים פשוטים, לאו דווקא הדוגמנים שכולנו מכירים, אלא אנשים שכל אחד מאיתנו יכול להרגיש ולהתחבר.

3.מיהו קהל היעד שלנו בהתחשב במיקום הקליניקה.
הכוונה היא איזה קהל יעד יש לנו בסביבה וההתאמה של עיצוב הקליניקה לאותם הלקוחות הפוטנציאלים – לכוון לקהל היעד שלנו.
בעבר היה נהוג לחשוב שקהל היעד שלנו יהיה מהסביבה אך רבים המקרים שהלקוחות שלנו יגיעו אלינו לקליניקה מרחוק, רחוק מאוד רק אם נדע לתת להם את האווירה הנכונה, ההרגשה הנכונה, וכאן קליניקה מעוצבת משחקת תפקיד מרכזי.

ובכן, היה לי חשוב לפתוח בהקדמה הזאת על עיצוב קליניקה מסחרי בכדי שנוכל להבין עד כמה חשוב העיצוב בהגדלת הפעילות לקליניקה.
כעת, אחרי שהכול ברור והבנה נחזור לנושא שלשמו התכנסנו …

איך נעצב את הקליניקה ?

ניעזר כמובן בשלושת המאפיינים של עיצוב קליניקה מסחרי שדיברנו עליהם לפני כן חשוב להדגיש, כל קליניקה מכוונת לקהל יעד שונה ולכן כל עיצוב יהיה שונה בהתאם.
קליניקה למטפלים ופסיכולוגים, קהל היעד שלה הוא המטופלים המחפשים אוזן קשבת. אנחנו רוצים לגרום להם להרגיש בנוח, שהם יכולים לספר ולשתף ולכן נעצב את החלל בצבעים חמים ומזמינים, נוסיף ספה רכה ונוחה, וילונות במקום תריסים (נעים במקום קודר) ואלמנטים נוספים.

קליניקה לרופאים פרטיים, קהל היעד שלה הוא המטופלים המגיעים לטיפול רפואי. אנחנו רוצים לגרום להם להרגשת מקצועיות ויעילות ולכן נרצה להשרות בחלל אווירה רשמית ומקצועית. לשם כך נעצב בגוונים אחידים של אפור\ שחור\ לבן כדי שהמקום ייראה מקצועי ורציני.
קליניקת מכון יופי, קהל היעד שלה הוא בעיקר נשים המטפחות את עצמן. אנחנו רוצים לגרום להן גם להרגשה שאנחנו מקצועיים ורציניים וגם להרגשה מזמינה, לאישור שהן נמצאות בידיים טובות. מכאן שנרצה לעצב את המקום מצד אחד עם כורסאות ישיבה נוחות בפינת המתנה, פינת שתייה של תה וקפה, ומאידך כדי להשרות מקצועיות, נוכל לעצב את המקום עם חלונות גדולים ושקופים ולהוסיף תמונות של נשים לפי ואחרי הטיפול הקוסמטי כדי לאשר שזה אכן לטעמן ולא להשאיר חשש אצל המטופלות.

לסיכום, אם אתם בעלי קליניקות ואתם רוצים למשוך עוד לקוחות, זכרו:

עיצוב קליניקה מסחרי -> מקום מושך -> יותר לקוחות -> יותר פעילות -> יותר מכירות !

עיצוב מסחרי