איך מעצבים חדר שינה בצורה נכונה?2023-12-16T16:55:36+02:00

עיצוב חדר שינה נכון - כל הטיפים והרעיונות

עיצוב פנים חדר שינה פנים בפולג

עיצוב פנים חדר שינה - איך בוחרים ?

עיצוב חדר השינה הינו עיצוב אחד החדרים החשובים והנחוצים ביותר בבית, ולכן אנחנו מתעכבים על העיצוב שלו. זהו החדר שבו שאנו מאפשרים לעצמנו להירגע מיום עמוס בעבודה וסידורים, לקרוא, לשחק בטלפון, לראות סדרה בנטפליקס ומעל לכול – לישון שנת לילה טובה, שכה חיונית לבריאותנו הנפשית והפיזיולוגית, ולתפקודנו היום יומי. כאשר מדובר אווירה הנוצרת כשאנו באים לתכנן עיצוב חדר השינה, אין מקום לפשרות. אנו צריכים לשמור על חדר מסודר ומאוורר שנעים לישון בו. אבל מעל לכול, חשוב לעצב את חדר השינה בצורה נכונה ולתת לכך משמעות וחשיבות רבה, לבחירת סגנון העיצוב, הצבעוניות והאווירה ישנה חשיבות מרובה.

רוצים לקבל חדר שינה מפנק כמו בבית מלון, עד שאפילו אתם לא תזהו אותו? עיצוב חדר השינה צריך להיות מהנה ומעשיר. אבל זה גם יכול להיות קצת מלחיץ כי אנחנו רוצים הכל מושלם!

קבלו את המדריך השלם לרעיונות עיצוב פנים לחדר שינה שיגרמו לחיוך והתרגעות, נוחות ושלווה.

עיצוב חדר שינה תאורה - מדוע תאורה נכונה חשובה בחדר השינה?

הדרך שבה תאורה בחדר השינה משפרת את השינה ואת מצב הרוח

תאורה הינה המרכיב החשוב ביותר בעיצוב חדר השינה אחרי כמובן המזרן. תאורה נכונה היא מה שיגרם לחדר שינה להרגיש מסביר פנים ונוח. הדבר יכול גם לעזור להקל על מתח וחרדה. צבע האור בחדר השינה משפיע על מצבי הרוח ורמות האנרגיה שלנו. זה יכול להיות ניפלא ולשנות את מצב הרוח, לגרום להרגיש באינטימיות, ולהכין את הבמה לערב רומנטי (נכון לכל הגלאים).

ישנם אנשים שאוהבים להסתמך רק על תאורת התקרה הראשית בחדר השינה שלהם, ואינם דואגים להתקין גופי תאורה אחרים. ובכן, כשמדובר בעיצוב החדר, לא רצוי לשכוח את התאורה. מומלץ להוסיף גופי תאורה שונים לחדר כדי לתרום לניראות. המצב האידאלי הוא כאשר יש לכם גופי תאורה משלושה מקורות: התקרה, השידה שליד המיטה וצמודות לריצוף ואולי אף עומדות.

הסוג הנפוץ ביותר של תאורת חדר שינה הוא תאורה עילית. הם נמצאים בדרך כלל באמצע התקרה, ומספקים אור ישיר לשטח גדול. תאורה מסוג זה היא הטובה ביותר להארת שטחים גדולים יותר מכיוון שהיא מספקת אור אחיד מכל הזוויות.

סוג נוסף של תאורת חדר שינה הוא תאורת קיר, המותקנת על הקירות בכל צד על מנת לספק אור מכיוון אחד בלבד, אך עם אפקט רך יותר מאשר אורות עיליים. נורות קיר נהדרות להדגשת מאפיינים ספציפיים בחדר שלך, כמו יצירות אמנות או מדף אח.

ברגע שתשלבו יותר אמצעי תאורה בחדר השינה, תראו איך החיים שלכם הופכים לקלים יותר. באופן כללי, תאורה נכונה לא רק מוסיפה המון לעיצוב חדר השינה, היא גם הופכת אותו לנוח יותר ומתאים לשנת לילה ערבה.

כמובן, כל עוד אתם יכולים, ניתן לנצל את האור הטבעי המגיע מבחוץ. מסיבה זו, מומלץ להתקין חלונות גדולים בחדר השינה, כדי לאפשר לכמה שיותר אור להיכנס במהלך היום.

עיצוב בסגנון שנות ה 60

עיצוב חדר שינה - פתרונות אחסון

לעתים קרובות מתעלמים מפתרונות אחסון לשידות ליד המיטה, אך הם יכולים להיות חלק חיוני בהפיכת חדר השינה להרגיש מאורגן ונקי. שולחנות ליד המיטה הם בדרך כלל הדבר הראשון שאנו מבחינים בו כאשר הם נכנסים לחדר שינה, ולכן חשוב לגרום להם להיראות טוב.חדר השינה שלכם צריך להיות נקי ומסודר, כדי לאפשר לכם מנוחה טובה. שידה קטנה ועמוסה בעיתונים ותמרוקים למשל, עלולה לטרוד את מנוחתכם ולהעניק מראה בלתי אסטטי.

מטבע הדברים, יש לנו חפצים רבים בחדר השינה ולכן ניתן לבחור בפתרונות אחסון מיוחדים לחדר השינה, כמו נישה מוסתרת שתמיד טובה וסגורה חלקית בהרמוניקה עץ מיוחדת בצבעים המותאמים לעיצוב חדר השינה, שידה לא סטנדרטית ונלך על ארונית צרה וארוכה יותר המכילה מדפי אחסון סגורים או פתוחים ואו משולבים שממשיכה את קו עיצוב חדר השינה.

דום ישיבה או ספסל המשלב מקום אחסון. אלה הם חלק מהפריטים שיעזרו לכם לשמור על סדר בחדר השינה.

ככלל גורף: אחסון מתחת למיטה אינו מומלץ מבחינת הפאנג שוואי.

עיצוב חדר השינה צבעים - לאווירה ולהרגשה

מרגישים שאתם צריכים לרענן קצת את הצבע בחדר השינה? בחירת הצבע המתאים לחדר השינה היא חשובה ויכולה לעשות את הבדל בהרגשתינו. לא קל לבחור את הצבע הנכון, במיוחד אם לא מומחים לצבעים ושילובם. יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני בחירת צבע לחדר השינה - הסוד הוא שילוב בין הגוונים והצבעים.

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא מיקום החדר: אם הוא ממוקם ליד חלון אז נירצה לבחור צבעים בהירים ועליזים, אך אם הוא ממוקם רחוק יותר מחלונות אז תרצו לבחור בצבעים כהים יותר כי הם ייצרו יותר תחושה נעימה יותר.

הדבר השני שיש לקחת בחשבון בבחירת צבעים לחדר השינה הוא האווירה שאנו רוצים להשרות ולשדר בחדר השינה. ייתכן שנירצה לשדר אווירה שונה במהלך עונות או ימים שונים אז זה

כשזה מגיע לקישוט, חדר השינה הוא מקום של רגיעה ונוחות. סגנון עיצוב הפנים ופלטת הצבעים צריכים לשקף זאת.

ישנם סגנונות רבים ושונים של עיצוב פנים לחדרי שינה, לכן חשוב לקחת בחשבון את טעמכם האישי בעת עיצוב הפנים של חדר השינה שלכם. אם ברצונכם ליצור סביבה מרגיעה יותר, מומלץ להשתמש בצבעי לבן ופסטל ליצירת מראה רומנטי קלאסי רך. מצד שני, אם אתם רוצים חדר תוסס ושובב יותר, אז צבעים חזקים וכהים יותר יתאימו ליצירת אפקט מפתה ודרמטי יותר.

לפעמים מומלץ לבחור בצבעים בהירים על פני הכהים. לצבעים בהירים כמו לבן, ורדרד או לבנדר יש השפעה מרגיעה עלינו, והם גם מעניקים תחושת מרחב לחדר. כמובן, מומלץ להתאים את הצבעים לכלל הרהיטים בחדר. ניתן גם לשלב בעדינות בין צבעי הקיר, אך לא כדאי לעבור את השניים או שלושת הצבעים שבחרתם.

הדבר החשוב ביותר שיש לזכור כשמעצבים את חדר השינה שהוא צריך ואמור להיות משהו שאתם אוהבים ומרגישים בו בבית.

עיצוב חדר שינה

עיצוב חדר שינה - פינת קריאה אינטימית

נשתדל לארגן בעיצוב חדר שינה פינת קריאה נעימה לא צריך הרבה מקום, כורסה נוחה ושולחן קטנטן, דבר קטן שלא גוזל הרבה מקום, אך עושה הרבה וליצירת סוויטה קטנה כמו אווירה בבית המלון ,משום מה דבר זה ברב המקרים דבר הנשכח מליבנו. יתרה למי שיש חדר שינה גדול חובה עליו ליצור פינה שכזאת, ולא לסגור את החלל לאחסון שכבר נימצא לו מקום.. ולהרוויח חווית מגורים, נכון אני צודקת?

עיצוב חדר שינה - מחיצות זכוכיות להגדלת החדר

שקוף זה יפה וסופר טרנדי מלבד זאת מחיצות זכוכית בין חדר הרחצה לבין חדר השינה מגדילות את חלל החדר והופך אותו לעיצוב קסום ומיוחד. היום גם בתי המלון בעולם וגם בישראל יותר ויותר משתמשים בטרנד הנ"ל. ולמי שנימצא הכסף בכיסו גם הופך את המחיצה למחיצת זכוכית חכמה - סמארט פילמס - וזאת לצורך השגת פרטיות מירבית והפרדת חללים והופכת משקופה לחלבית או צבעונית.

וכמו כן אם קיים חדר ארונות גדול או ישנו חדר ליד לחדר השינה מומלץ להופכו לחדר ארונות ולשקול את חיבורו עם חדר השינה ולהפרידו עם מחיצת זכוכית שכן נהפוך את חדר השינה לסוויטה מלכותית וגם בכך נשמור על סדר.

עיצוב חדר שינה - וילונות לתחושת אורך וגובה.

וילונות היום הינה בחירה פופולרית בחדרי שינה מכיוון שהם מספקים פרטיות וניתן להשתמש בהם כדי להפוך את החדר לנעים יותר. הם גם נותנים לחדר תחושה של סגנון ואלגנטיות מבלי להוציא יותר מדי כסף, היוםיותר מתמיד ישנן טכנולוגיות חדשניות של שילובים וסוגי וילונות והצללות למינהן.

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לשים אליהם לב בעת עיצוב חדר השינה הוא הווילונות שבהם אתם משתמשים. הווילונות נועדו לא רק ליופי ועיצוב, אלא גם לסינון קרני השמש המגיעות מבחוץ בייחוד אם אתם רוצים לתפוס תנומה בצהריים. מומלץ לבחור בווילונות בהירים המשתלבים עם הקירות והרהיטים. מעבר לכך, רבים תולים את הווילונות מתחילתו של החלון ועד הרצפה ובכך מחמיצים את האפקט שיש לווילונות על חדר השינה. במקום זאת, כדאי לתלות את הווילונות מהתקרה עצמה. בדרך זו, יתווספו תחושות של גובה ואורך לחדר השינה שלכם, והוא ייראה לגמרי אחרת.

עיצוב חדר שינה יוקרתי

מראה בחדר השינה - מגדילה את גודל החדר

לא רק צבעים בהירים יכולים להכפיל את חזות ונפח של חדר השינה. מראה גדולה המותקנת על גבי דלת הארון או תלויה על הקיר עושה עבודה דומה. המראה מעצימה את תחושת המרחב בחדר השינה שלכם, ולא רק זה, אלא יש לה גם צד מאוד פרקטי. היא מאפשרת לכם להתארגן לעבודה או לאירוע בנוחות המרבית, כך שכשאתם מודדים בגד, אתם יכולים להביט בעצמכם במראה ולראות אם הוא מתאים לכם או שיש להחליפו.

ישנם פסיכולוגים וסקסולוגים שמדגישים אומרים שמראות בחדר השינה עוזרות להביא את היחסים האינטימיים לרמה אחרת.

אך כמובן על פי הפאנג שוואי יש איסור לשים מראה מול המיטה, למרות שיש דרכים לתקן זאת (אגב גם מיטה מול הדלת אינה תקינה).

עיצוב חדר שינה - אקסוסריז ליצירת אווירה נעימה

שילוב נכון של טקסטיל: וילונות, גב מיטה מרופד, כיסויי מיטה, כלי מיטה למינהם, כריות סביב אותה משפחת גוונים יוצרים עושר ואלגנטיות, חמימות ונעימות למגע.

כמו כן בכדי ליצור אווירה נעימה ונוחה מיידית בחדר השינה שלך אפשר ומותר להשתמש בנר ריחני, מוזיקת אווירה רכה פזרו בחדר נרות על בטריה - וזאת נוצרת בעזרת שילוב אלמנטים המשפיעים על כל החושים.

אם נסכם, ראינו כמה טיפים משמעותיים לעיצוב חדר שינה בצורה הנכונה. מעל לכל, חשוב לבחון את המגון הרחב של העיצובים הקיימים ולהתאים את העיצוב הנכון לחדר השינה הפרטי שלכם.