אדריכלות ועיצוב פנים לדירה מקבלן2023-12-16T17:06:03+02:00

אדריכלות ועיצוב פנים לדירה מקבלן - פורטל אישה עובדת

טיפים לעבודה עם מעצב פנים בעיצוב דירה מקבלן

ראיון עם מעצבת הפנים זוהרה קליין.

הכניסה לדירה ריקה היא חלום של כל מי שאוהבת לברוא הכל מאפס. קירות חשופים, חלל ריק, אינספור הזדמנויות לסגנן את המרחב בכל דרך שתרצי בהתאם לצרכי הבית. כמובן שתהליך העיצוב לא פשוט (בלשון המעטה) ולכן יש צורך להסתייע באדריכל פנים בדרך להשגת התוצאה המבוקשת.
חשבי על כך: מישהו יוכל להציג בפניך סקיצות בהתאם לאילוצי השטח, להתייחס באופן ממוקד לטעמך האישי, וליצור חלוקה חכמה ביותר של סביבת המגורים החדשה.

לפנייך מספר טיפים לעבודה עם אדריכל פנים או מעצב פנים, מה כולל התהליך וכיצד להפיק ממנו את המיטב:

בחירת אדריכל או מעצב

ראשית חשוב לבחור אדריכל פנים או מעצב פנים שיהיה לך לעבוד מולו. הכל עניין של כימיה ולכן, לאחר שבדקת על אותו מעצב או מעצבת פנים (נשים רבות מדווחות שקל להן יותר לעבוד עם מעצבת פנים שמבינה אותן בתור אישה), עיינת בתיק העבודות ושמת לב לפרויקטים שמצאו חן בעיניך, יש לקבוע פגישה אישית לצורך תיאום ציפיות.

בשלב זה עליכן להגדיר את העבודה המשותפת – מהי מידת המעורבות והמחויבות של המעצבת בתהליך, האם את מעונינת שהיא תגיש לך תוכניות ותפקח על נותני השירות והספקים השונים או גם תלווה אותך ברכישות של הרהיטים והאביזרים המשלימים, מה הוא סגנון החלל המבוקש, האם יש לוח זמנים שיש לעמוד בו, האם הדירה היא דירה להשקעה או למגורים שלך ושל בני ביתך וכמובן – התקציב הנתון. לאחר שהחלטת לחבור למעצבת שנבחרה, מגיע שלב הכנת הפרוגרמה – בתוכנית זו יבואו לידי ביטוי צרכייך בתור לקוחה ופרוגרמה זו תעזור לכן לעבוד ביחד בהמשך בשיתוף פעולה תוך תיאום ציפיות מלא.

הרעיון הראשי – בחירת הקונספט המבוקש

בית יכול להיות אקלקטי מאוד אך ההרמוניה בחלל חשובה גם אם היא לא באה לידי ביטוי בחיבור ישיר של כל האלמנטים בחלל ולכן, בבחירת קווי העיצוב יש לעבור חדר חדר, כולל מסדרונות ומבואת כניסה ועד הגינה והמרפסת, כדי לגבש את המראה הכולל של הבית.

השלב הראשון הוא מעבר מעמיק על תוכניות הדירה, מידות, תנאי שטח ( יציאה החוצה, דלתות, חלונות, שקעים) וציון מידת הגמישות של האלמנטים השונים.
אם הדירה כבר קיימת – ניתן לערוך סיור פיזי בדירה ולציין פרמטרים שישפיעו על תהליך הכנת הדירה למגורים. המעצבת תגיש לך תוכניות עם סקיצה של העיצוב וביחד תבחרו היכן למקם כל אלמנט, איזה שינויים יש לערוך (למשל: הוספת קירות גבס בנויים עד חלוקה חדר אחד לשני חדרים). מומלץ לקבל את הסקיצות בתלת מימד כדי לקבל מושג טוב יותר של התוצאה הסופית.

נהלי עבודה ובחירת ספקים

חשוב מאוד לבחור אדריכלית פנים או מעצבת פנים שעובדת עם ספרים מקצועיים ואמינים ותוכל להמליץ לך על ספקים אלה, כך שתוכלו לנהל פגישות ולקבוע את נהלי העבודה מול כל ספק, כולל הצעת מחיר ופיקוח שוטף של עבודתו מספק המטבחים, נגרות בהתאמה אישית, עיצוב חדרי ילדים ועד זגג, איש אלומיניום, שיפוצניק, אנשי תאורה וסאונד וכל ספק אחר שמעורב בפרויקט. בנוסף, חשוב ללכת ביחד לבחור רהיטים, גופי תאורה ואביזרים ולערוך סקר שוק מקיף בין חברות העיצוב השונות כדי לקבל מושג של הפריטים שיתאימו לבית. חשוב לבחור את הרהיטים אפילו עוד לפני שהשיפוץ והגמר מתקיימות, לפעמים לוקח זמן ייצורם וכדי שלא תכנסו לדירה ריקה, מומלץ להזמינם כחודש – חודשיים לפני הכניסה לדירה.

ליווי אישי ומקצועי לכל אורך הדרך

נשאלת השאלה מדוע את זקוקה לאיש מקצוע מעורב? אולי יש לך טאץ' אישי וחוש אסתטי מפותח, אך אדריכלית או מעצבת פנים מנוסה תעניק לך את הסיוע המקצועי המקיף והטוב ביותר בראייה כוללת של המרחב, אילוצים שאולי לא חשבת עליהם ובנוסף ץחסוך לך זמן וכסף – היא תהיה שם כשיגיעו הספקים, תפקח על אנשי המקצוע ותלווה אותך עד קבלת המפתח כדי שתוכלי להיכנס לדירה מושקעת, בעיצוב  שאת אוהבת בידיעה שהחלל מוכן עד הפריט האחרון.