תאורת בית עכשווית והשפעותיה – בית משותף2023-12-16T17:07:14+02:00

תאורת בית עכשווית והשפעותיה - פורטל בית משותף

תאורת בית עכשווית והשפעותיה

רבות נכתב על אפקטים של תאורה, על תאורה ככלי עיצוב, ועל אלפי גופי תאורה, נברשות והשנדלרים הנמצאים בחנויות ובבוטיקים לתאורה. אך מדוע זרימת אור/תאורה כה משמעותית בחיינו? מדוע האור הינו הפנטזיה של הטבע ומקור השמחה והחיות?
שאלות אלו ואחרות שאלנו את גב' זוהרה קליין מעצבת פנים ויועצת תאורה: "במשך שנותיי כמעצבת ואדריכלית פנים התעמקתי בתחום האור יותר ויותר ותחום זה משך אותי לכן התמחיתי וחקרתי אודותיו. במאמר זה אבקש לפתוח בפניכם את המסע אל האור הקסום וחשיבותו".

נעבור לתחנה הראשונה, תחנת הבסיס הקיומי למקור האור.

האור הינה תופעה פיזיקאלית, קרינה אלקטרומגנטית בעלת אורך גל הנראה לעין. אורכי הגל מתפרשים על ידי המוח האנושי בצבעים שונים, מצבע האדום – אורך הגל הארוך ביותר ועד הסגול הגל הקצר ביותר(שימו לב לתורת הצבעים),ומאפייניו : הבהירות, הצבע והקיטוב שביניהם.

אם נביט במעט בתורת הפנג שוואי נבחין שהיא מחזקת את הנאמר ואני ומצטטת "גלי האור מכניסים אנרגיה לתוך החלל ועוזרים בהנעת אנרגיית הצ'י גם בעבר מימי קדם חקרו את תופעת האור מיוון הקדומה, ימי הביניים, אייזק ניוטון, ועוד. גם חקר האטום לא פסח והוכח שהאטום פולט צרור אנרגיה בצורת אור. מכל הנאמר והמחקרים הרבים הוכיחו כי אכן התאורה והאור משפיעים על הצד הקגנטיבי, על התת מודע, מצב הרוח, ההשראה ועל ההרמוניה שבאדם.
מכך פועל יוצא היא צורת האנרגיה הנקייה ומכאן חשיבותה הרבה ובשנים האחרונות התפתח הנושא. התאורה הביתית והסולאר טיוב ונהיה ללא כל עוררין הפיניש האחרון והחשוב ביותר לעיצוב הפנים ולתכנון האדריכלי.

לכן, בבואכם לחדש את ביתכם או לבנות תעזרו במעצב תאורה וכאן אל תחסכו, לא פעם אנו עוסקים רבות בבחירת המטבח, חיפויים וריצופים אך את התאורה זונחים וזאת בגלל חוסר ידיעה וחוסר העברת מידע ואינפורמציה מוטעה אף מצד הלקוח. כאן המקום לציין - תאורה רצויה אינה בהכרח משגת באור חזק אלא דווקא מבחינת סוג התאורה המותאם.

הטיפ היומי לכם הקוראים

בבואכם לבחור גופי תאורה או לתכנן תוכנית חשמל ותאורה עלינו לזהות ולהתחשב בגודלו של החדר בו אנו רוצים ליצור את האפקטים של האור ולכלול את הצרכים ותפקידו של אותו חלל ובכך ליצור את מעגל האור הנכון שאין כל ספק ישרת אתכם בנאמנה.

לסיכום

זכרו ביתכם יכול להיות מעניין,מיוחד,חוויתי,מקורי או סטנדרטי והכול שייך להילת האור המופצת.