עיצוב חדרי ילדים ותינוקות טיפת חלב ברשת2023-12-16T17:07:49+02:00

טיפים והשראה לעיצוב חדר התינוק בבית מעוצב - טיפת חלב ברשת

מה הם הפרמטרים החשובים שיש לשקול בעת עיצוב חדר ילדים ותינוקות בריא, מסוגנן ופרקטי

התחושה המרגשת שמתלווה ללידת התינוק ובואו הביתה ניכרת בפרטים הקטנים שיוצרים את ההבדל. עיצוב חדר תינוקות הוא תהליך עיצובי המושקעת בו מחשבה רבה, הן בבחירת הגוונים והן בבחירת הפריטים, האלמנט של הבטיחות והידידותיות לתינוק ולהוריו הוא מעל הכל, דגש על חומרים בריאים, אבל מבלי להתפשר על האווירה הנעימה וההרמונית שברצונכם ליצור בעיצוב חדרי תינוקות מסוגננים.

לדברי זוהרה קליין, מעצבת פנים המתמחה בעיצוב דירות ובתי יוקרה, בעת עיצוב חדרי תינוקות חשוב לתכנן את החלל מבחינת נוחות, מרחב, קונספט, צבעוניות ואלמנטים שישתלבו בקו הסגנוני המוביל.

לפניכם מספר טיפים יעילים לעיצוב חדר תינוקות מסוגנן:

בחירת הגוונים - בריא, נושם ועל זמני

הגוון משחק תפקיד משמעותי ביצירת אווירה בחדרי תינוקות, כיוון שהוא המעטפת הפנימית של החדר. צבעים בהירים, עדינים ורכים, קרם, שמנת, תכלת או צהבהב יצרו תחושה בטוחה ונעימה בחדר ואף יתאימו לשני המינים כך שעיצוב החדר יישאר רלוונטי גם בגדילת הילד וגם בלידתו של ילד נוסף.
חשוב לשים דגש על בחירת גוונים בריאים ונושמים, ידידותיים לסביבה שאינם מכילים חומרים רעילים כדי שתדעו שהתינוק חי בסביבה בטוחה.
את הגוונים הניטראליים והעדינים ניתן להחיות באמצעות ציורי קיר, הדפסים או תליית תמונות בצבעוניות עזה ומלהיבה יותר.
בצביעת הקירות ניתן גם להוסיף פנלים לקיר בצבעים שונים כדי לאפשר נגיעה עיצובית מעניינת שלא משתלטת על החלל.

הסגנון, הבולט בחדר - כפרי או אצילי

יש הרבה מאוד סגנונות של חדרי תינוקות וניתן לבחור קו סגנוני בולט כדי להתאים לרהיטים את הצבעים והאקססוריז המחמיאים ביותר.
כך למשל, חדר תינוקות בסגנון כפרי יכלול רהיטים מאסיביים יחסית, עם פיתוחים ועיטורים, גילופי עץ, מיטות תינוק דומיננטיות ושידות החתלה עם פיתולים או שידה עם קונסטרוקציה היקפית מעץ, טפט פרחוני, רצפת פרקט עץ מלא חמימה.
חדר תינוקות בסגנון מלכותי אצילי, יהיה מעוצב על טהרת גוונים כמו רוז, בז', כורסת קטיפה להורה, שנדליר תלוי, תוספת של אבני סברובסקי במגירות של שידת ההחתלה.
חדר וינטאג' יכלול מיטה ושידה עם חירוצים בעץ, כורסא מרקמת קפיטונז', רגליים מגולפות.

לשחק עם תנאי החלל
בחדרי תינוקות צפופים וקטנים יחסית, ניתן ליצור תחושה של מרחב על ידי בחירת רהיטים מינימליסטיים בגוונים בהירים ובקווים ישרים, לצבוע את הקירות בצבעוניות עדינה ונייטרלית, וכן להמעיטו מהעומס העיצובי בחלל (כמה שפחות רהיטים ואלה ימוקמו במרווחים זה מזה). אפשר לשלב שטיח עגול במרכז החדר, וילונות בהירים שמעניקים תחושת קלילות.
בחללים קרים בהם נדרשת נגיעה של חמימות- ניתן לבחור רהיטי עץ ולהשתמש בצבעוניות עוטפת כמו חום, אפרסק ועוד.
הסדר מאוד חשוב לתחושה הבטוחה בחדרי תינוקות ולכן, הצטיידו מראש בפתרונות אחסון בהם תוכלו לשמור על הצעצועים והחפצים וכך למנוע בלגן. כדאי לתלות כוורות או מדפים כדי לחסוך בשטח.

הצבעוניות גלומה בטקסטיל
במידה ובחרתם חדר תינוקות על טהרת הגוונים הרגועים והבהירים, ניתן להעניק טאץ' צבעוני באמצעות מוצרי טקסטיל דוגמת וילונות, שטיחים ומצעים. באמצעותם ניתן להעניק "אופי" לחדר. *לחדר תינוקות נסיכותי, מצעים עם פס זהב או דמויות של נסיכות דיסני, לחדר תינוקות בסגנון של "עולם החי" – הדפסים של בעלי חיים מתוקים ולחדר פרחוני – וילונות ומצעים עם הדפסים פרחוניים. *אם אתם מעוניינים לעצב את החדר כורוד לבנות מבלי להשתמש ברהיטים או בצבעי הקירות, תוכלו לעשות זאת על ידי בחירת טקסטיל ורוד או כחול (לחדרי הבנים).
נגיעות של דמויות שמעוררות את הדמיון יכולות להגיע על ידי בחירה של מדבקות קיר, טפטים או ציורי קיר – אפשר להוסיף אותם באזור המיטה כך שהתינוק ייחשף אליהם ויוכל להתבונן בהם.

הקפידו שגם האביזרים המשלימים בחדר התינוק יתכתבו באותה שפה עיצובית – האהיל של המנורה, מגש החיתולים, סלי הכביסה ואפילו המובייל – מובייל פיות לחדר בו יש דמויות של פיות או מובייל חיות לחדר בסגנון עולם הספארי, חזרה של גוונים דומים.