עוברים שיפוץ בית פרטי ולהישאר בחיים?2023-04-15T14:45:26+03:00

איך עוברים שיפוץ בית פרטי ולהישאר בחיים?

שיפוץ בית פרטי הוא הזדמנות נהדרת לשנות את החללים הפנימיים של הבית, לעשות קצת סדר, לרענן את האווירה בבית ולגרום לו להיראות ביתי, חמים ונעים. אבל עבור רבים השיפוצים מסתכמים בכאבי ראש בלתי פוסקים של רעש, שיפוצניקים שמסתובבים בכל פינה, לכלוך מסביב ואי נוחות מתמדת. ישנם אנשים המגיעים לשלב גימור הסופי של הבית כשהם מותשים ולפעמים גם לא כל כך מרוצים מהעיצוב הסופי. כדי לחסוך לכם את הטרחה שבשיפוץ ולהפוך אותו לקל יותר, אספנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור בשלום את שיפוץ הבית הפרטי שלכם.

שיפוץ מטבח בבית פרטי

עוברים את השיפוץ בשלום עם 7 טיפים חיוניים:

עומדים לערוך את השיפוץ של חייכם? לא יודעים היכן להתחיל? קבלו את כל מה שאתם צריכים לדעת על תהליך השיפוץ כדי לעבור אותו:

אין שיפוץ ללא תכנון

כשם שלא מרכיבים שולחן מאיקיאה ללא הוראות מהיצרן, כך גם לא מתחילים בשיפוץ ללא תכניות פעולה מסודרות. כדי לעבור את השיפוצים בשלום, אתם זקוקים לתכנית אדריכלית מסודרת שתעזור לשיפוצניקים להבין איך בדיוק אתם רוצים שייראה הבית שלכם ביום שאחרי. תכנית כזו משורטטת בקפידה על ידי אנשי מקצוע לאחר שהבית שלכם עובר מדידות ותכנון קפדני. לצד התכנית האדריכלית ולשלל השרטוטים, תזדקקו לעוד תכנית שתעניק מידע נוסף לקבלן ולשיפוצניקים: באילו חומרים בחרתם להשתמש? אילו רהיטים יהיו בבית? ועוד.

האם קיבלתם את כל האישורים הדרושים?

אם אתם מתכננים כללי של כל הבית ולא רק שיפוץ קטן של חדר האמבטיה והשירותים או שיפוץ המטבח, עליכם לוודא שקיבלתם את כל האישורים מאגף הבנייה ויש לכם אור ירוק להמשיך. רק לאחר שמקבלים אישור רשמי, אתם יכולים לבצע את השיפוצים בראש שקט.

בררו לגבי סיום העבודה

אחד הדברים הראשונים שכדאי לשאול את קבלן השיפוצים הוא צפי מוערך לסיום העבודה. נכון, לא אחת זמני עבודת השיפוץ מתארכים, בייחוד אם מתגלות בעיות שונות כמו אינסטלציה שצריך לתקן או נקודת חשמל שבמקרה שכחו להעביר. על כל פנים, כדאי שהקבלן ייתן לכם תאריך לסיום, וידאג לעדכן אתכם אם מועד הסיום מתארך. כי ברגע שאתם יודעים מראש מה צפוי להיות קו הסיום, תוכלו לארגן ביעילות רבה יותר את השגרה היומית שלכם שסובבת רבות סביב השיפוצים.

שיפוץ חדר רחצה בבית פרטי

האם יש אחריות על עבודות השיפוצים

לפני שמתחילים את השיפוצים, חשוב לברר אם הקבלן דואג לשלומם של עובדיו ומעניק להם ביטוח למקרה של פציעה או תאונה. אחרי הכול, עבודתם של השיפוצניקים אינה נטולת סיכונים. לצד הביטוח הזה, כדאי לבדוק אם מגיע לכם כיסוי על נזק פוטנציאלי שעלול להיגרם בשגגה.

דאגו לעדכן את השכנים

נשמע מובן מאליו, ובכל זאת חשוב להזכיר זאת. אם החלטתם לבצע שיפוצים בבית, כדאי לעדכן את כל השכנים על מנת לשמור על שכנות טובה ולזכות בשיתוף פעולה של השכנים, שיוכלו לארח אתכם במקרה שבו השיפוצים יתארחו. מכל מקום, כאשר אתם עוברים תקופה מפרכת כמו שיפוצים, הדבר האחרון שאתם צריכים הוא מריבות עם השכנים. לפיכך, חשוב לשמור על אווירה טובה.

היערכו מראש להוצאות כלכליות

כל מי שעבר שיפוץ פעם אחת בחייו יודע שמדובר בהוצאה כלכלית משמעותית. רכישת החומרים, העבודה עם קבלנים ושאר הוצאות עולות לא מעט כסף. לפיכך, כדאי להיערך להוצאות בלתי צפויות על מנת שלא יהיו הפתעות בדרך. וזכרו שבסופו של דבר, אם השיפוץ מבוצע כראוי, ההשקעה הכלכלית משתלמת.

ודאו שיש לכם היכן להישאר במהלך השיפוצים

לא תמיד יש לכם אפשרות להישאר בבית במהלך השיפוץ, ולכן חשוב למצוא פתרון מגורים זמן לטווח השיפוץ. קרובי משפחה או חברים טובים ישמחו לעזור לכם, בייחוד אם יחולו עיכובים וחריגות מלוח הזמנים. אפשר גם לקחת חופשה בנחת בארץ או בחו"ל אך זאת בתנאי שמלווה אתכם מעצבת פנים מיומנת המשגיחה על הפרויקט – אך כמובן יש לסכם איתה מראש על כך.

שיפוץ חדר שינה

לא חייבים לעבור את תקופת השיפוצים לבד

שיפוצים בבית הפרטי דורשים מיומנות וידע בתחום. אם אתם לא מבינים הרבה בשיפוצים ומעוניינים לעבור את התקופה הזו בראש שקט, ישנה אשת מקצוע אחת שעמה כדאי להתייעץ, הלוא היא מעצבת פנים. אנשים שבוחרים "לחסוך" בכסף ולהימנע מלפנות למעצבת פנים מגלים בדיעבד עד כמה העזרה שלה הייתה חסרה להם ועד כמה היו יכולים להימנע מתשלומים מיותרים דווקא אם היו פנים אליה.

מעצבת פנים מנוסה, איכותית ומקצועית היא האדם שיעזור לכם לעבור את תקופת השיפוץ בכמה דרכים. אשת המקצוע הזו יכולה לעזור לכם בכמה דרכים:

מבצעים תכנון כראוי

איש אינו מצפה מכם לדעת לתכנן ולשרטט בית שלם. תכנון ושרטוט הם מבין היכולות הבולטות יותר של מעצבת הפנים. כאשר היא יושבת אתכם ומתכננת את הפרויקט הבא, היא מודדת, בודקת ומתכננת הכול לפרטי פרטים. המעצבת משתמשת גם בכלים טכנולוגיים משוכללים שמסייעים ליצור הדמיה של הבית, כפי שהוא ייראה לאחר השיפוץ. וכשיש תכנית מדויקת המוצגת עד הסוף, השיפוץ שלכם אינו מושתת על השערות ועל "בערך". כך יוצא שכשאתם נעזרים במעצבת פנים, אתם בעצם חוסכים בכסף.

תוכלו לדעת מה אפשר לעשות ומה לא

טוב שיש לכם דמיון מפותח ואתם רוצים לערוך שיפוץ מקורי שאיש לא חשב עליו מקודם. אבל לפני שאתם מציגים את התוכניות שלכם לקבלן, כדאי לדעת אם הן בכלל ברות ביצוע. בדיוק בשביל זה חשוב להתייעץ עם מעצבת פנים. ואל תתאכזבו יותר מדיי אם תיאלצו לפסול רעיון שהעליתם. כי למעצבת פנים יצירתית ומנוסה יש מגוון רחב של רעיונות באמתחתה. כדאי לכם להיעזר בחוש העיצובי שלה ולבחון אפשרות שעד כה לא העליתם כלל על הדעת. כמו כן, בזכות מעצבת הפנים תוכלו להכיר סגנונות שונים של עיצובים ולראות לאיזה מהם אתם הכי מתחברים.

המתווכת שלכם בכל מצב

מעצבת פנים לא רק משרטטת עבורכם תכנית עיצובית מושלמת, אלא גם מתווכת ביניכם לבין שאר אנשי המקצוע. היא דואגת לכך שתקבלו אישור בנייה על ביצוע העבודות, וגם מקשרת ביניכם לבין אנשי מקצוע טובים שיעזרו לכם בשיפוץ. כמו כן, מעצבת פנים מנוסה יודעת היכן תוכלו להשיג חומרים טובים ואיכותיים לעיצוב הבית.

עוברים שיפוץ בית

איך נבחר את מעצבת הפנים המושלמת?

אז אנחנו מבינים את חלקה הרב של מעצבת הפנים בעיצוב הבית שלנו. כעת, נותר לבחור את המעצבת הטובה והמקצועית ביותר שתוכל לעבור אתנו את השיפוצים ושעליה נוכל לסמוך. קיימים כמה מאפיינים שחשוב לבדוק כאשר בוחרים מעצבת פנים. דבר ראשון, אתם רוצים להיות עם המעצבת באותו ראש, וזה אומר קודם כל שאתם צריכים לאהוב את מה שמעצבת הפנים עושה. כי כמה שהמעצבת מנסה ללכת לקראתכם, יש לה סגנון משלה. לפיכך, דרך טובה לבחון את הסגנון היא לראות מקרוב את תיק העבודות שלה, כלומר לבקר באתרים שעליהם הייתה המעצבת אחראית.

נושא נוסף שחשוב להתייחס אליו כאשר בוחרים מעצבת הוא העלויות. מעצבת פנים מקצועית תדאג לספק לכם הצעת מחיר הוגנת הכוללת מפרט מסודר של כל העבודות שעומדות להתבצע.

ולבסוף, אין כמו כימיה טובה בין המעצבת לבין הלקוחות שלה. את הכימיה הזו אפשר להרגיש כבר בשיחת הטלפון ובהמשך בפגישה הראשונה. מעצבת קשובה, רגישה ואדיבה היא נכס יקר. ואם אתם מוצאים אחת כזאת, סימן שאתם עומדים לעבוד את השיפוץ בקלות וביעילות, בדיוק כפי שקיוויתם.

לסיום באם תיישמו את כל הטיפים והעצות שבמאמר הזה מובטחת לכם לעבור את חגיגת שיפוץ בית פרטי שלכם ולעברה בשלווה יחסית סבירה ונעימה ועדיין להישאר בחיים!!!