מה המאפיינים של מטבח מודרני?2023-06-08T15:46:59+03:00

מה המאפיינים של עיצוב מטבח מודרני?

שיפוץ מטבח בבית פרטי

לא אחת, כאשר מבצעים שיפוצים כלליים בבית שמים דגש מיוחד על המטבח, ואין זה מפתיע. בין אם מכינים ארוחת ערב מושקעת ובין אם נכנסים למטבח רק כדי להכין כוס שוקו חם, אנחנו רוצים שהאזור הזה יהיה נגיש, מואר, נוח ומסודר. בימינו עולה יותר ויותר הדרישה לעיצוב מטבח מודרני בעל המראה הנקי והיוקרתי. אם גם אתם רוצים ליהנות ממטבח מודרני מאוורר ומואר, חשוב להכיר את מאפייניו של המטבח המודרני מקרוב ולעמוד על טיבו.

עיצוב מודרני – מה זה אומר בעצם?

עיצוב פנים כולל מגוון רחב של סגנונות וביניהם כפרי, אירופאי וכמובן מודרני. בעוד המטבח הכפרי, למשל, דוגל בגיבוב של תמונות, עציצים ושילוב של חומרים מן הטבע, הסגנון המודרני הוא סגנון "מאופק" הרבה יותר. רוצים לדעת לאן אתם נכנסים? הכירו את המאפיינים הבולטים של המטבח המודרני:

מטבח מודרני

עיצוב מטבח מינימליסטי.

עיצוב הפנים המודרני מתאפיין במיוחד במינימליזם, ולכן לא תמצאו בסגנון זה תמונה מיותרת או שידה שאינה נמצאת במקומה. המטבח המודרני כולל עיצוב חלק ונקי, כי את הפריטים המרכיבים אותו בחרו בקפידה. בדרך כלל לא תראו מכשירי חשמל על גבי השיש, אלה יוכנסו בקפידה למגירות האחסון או יוצבו בפינה ייחודית משלהם במטבח. כך שבמטבח המודרני יש פחות מקום לפריטים כמו גופי תאורה מסיביים, עציצים אמיתיים או כאלה העשויים מפלסטיק, פסלונים ודומיהם. הכול מוכרח להיות מינימליסטי ומחושב. רבים אוהבים את הסגנון הזה בזכות תחושת המרחב הבלתי מוגבלת שהוא יוצר. כך שניתן להתנהל במטבח בנוחות ובחופשיות.

שימוש בצבעים סולידיים.

במטבח מודרני לא תמצאו ריבוי של צבעים. הנטייה היא ללכת יותר על שילוב של שניים או שלושה צבעים. צבעים המאפיינים מטבח מודרני הם בדרך כלל לבן, המעניק למטבח מראה נקי, עם נגיעות של שחור או אפור. לפעמים ניתן לראות גם שילוב קל של צבעים בולטים יותר כמו אדום או זהב, אבל השילוב הזה ייעשה בעדינות ובטוב טעם.

אדריכלות פנים פרויקט שרונה - אחרי

קווים הנדסיים מדויקים.

אחד הכללים החשובים יותר בעיצוב מטבח מודרני הוא דיוק והשתלבות עם הקווים ההנדסיים של הבית. לפיכך, תמצאו במטבח המודרני מפסקי חשמל מעוצבים ולא בולטים וכן אלמנטיים רבים של פרזול המתבטאים בידיות מאורכות מתכתיות על גבי הארוניות, או ויתור מוחלט על התקנת הידיות. כמו כן, אחד החומרים הבולטים יותר המשולבים במטבח המודרני הוא הזכוכית, שכן היא מעניקה תחושה של מרחב והמראה השקוף שלה מתמזג עם כל חומר אחר מבחינת עיצוב ומראה.

החומרים הבולטים במטבח המודרני.

על מנת להשיג את העיצוב המינימליסטי וליצור אווירה של יוקרה, משתמשים רבות בעבודות גבס, הנמכת תקרה והצבת תאורה. יש המשדרגים את המטבח על ידי התקנת תאורה צבעונית, לא רק בצבע לבן, אלא גם כחול או סגול. לעתים ניתן לראות גם שילוב של עץ במטבח המודרני, אבל זה יהיה שילוב עדין וזהיר, שכן הוא אופייני יותר למטבח הכפרי המשדר יותר חמימות. כאן, במטבח המודרני חומרים קרים כמו אבן או גבס הם שם המשחק.

הכול מואר.

בעיצוב המודרני מושם לא מעט דגש על התאורה. חשוב להתקין גופי תאורה מעוצבים ומודרניים שיהיו "בלתי נראים" עד כמה שניתן ויתמזגו עם הקווים ההנדסיים של הבית. רבים אוהבים את תאורת המטבח המודרני העוצמתית. שפע התאורה מאפשר לעבוד ביעילות רבה יותר מבלי להחמיץ חומרי גלם חשובים. מעבר לכך, קיימת נטייה לנצל את אור היום במטבח, כך שהחלונות המותקנים בו גדולים ורבים בדרך כלל, ומטרתם היא להכניס כמה שיותר אור ואוויר לבית לאורך שעות היום.

עיצוב מטבח דירת קבלן

האמצעים הטכנולוגיים המשדרגים מטבח מודרני

על מנת להקל על ההתנהלות במטבח המודרני, מומלץ לשלב פיתוחים טכנולוגיים שונים. כך למשל, קיימת אפשרות להתקין אל תוך הקיר מסך צפייה בטלוויזיה, על מנת שתוכלו לראות את הסדרה האהובה עליכם גם כשאתם עובדים על הכנת ארוחות לשבת. לצד זאת, קיימים מוצרים חשמליים מודרניים איכותיים בעלי עיצוב חלק המתמזג עם המטבח המודרני. כך למשל, תוכלו לרכוש תנורים בעלי חיישנים ייעודיים שהם קלים לניקוי וניתן לעדכן את תכנית הבישול הרצויה ולהגדיר את זמן הבישול. לצד התנורים המודרניים, תמצאו גם מדיחי כלים מהירות המסיימים את פעולת ניקוי הכלים ב-3 דקות. לצד זאת, מומלץ להתקין במבטח המודרני גם קולט אדים. הקולט מותקן בדרך כלל על גבי התקרה ומעל לכיריים. האדים מצטברים בו ואינם מתפזרים, אינם גורמים לריחות בלתי נעימים או מעלים את טמפרטורת המטבח ואינם פוגים במוצרי החשמל העדינים.

מטבח מודרני – למי זה מתאים?

באופן כללי, ניתן להפוך כל מטבח למטבח מודרני. בין אם יש לכם מטבח מעוצב ובין אם אתם עומדים לקראת שיפוץ, בעזרת עבודה נכונה תוכלו להפוך את המטבח שלכם למטבח מודרני בכל עת. זה תלוי בכם. מטבח מודרני מתאים בדרך כלל לאוהבי סדר וניקיון, ובייחוד לאלה שאין להם ממש זמן לנקות את הבית. כפי שהוזכר מקודם, עיצוב מטבח מודרני מושתת על מינימליזם, כך שלמעשה כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לנקות מטבח מודרני הוא להעביר סמרטוט על השיש ועל הכיור וסיימתם את העובדה, שכן אין לכם פריטים מיותרים ומוצרי חשמל שאתם צריכים להזיז במהלך הניקיון ולאחר מכן להחזיר למקום.

מעבר לכך, המטבח המודרני מתאים במיוחד לעירוניים שאינם מוכנים לוותר על עיצוב יוקרתי ואסטטי בביתם, והם אף מוכנים להשקיע כסף רב. עם זאת, חשוב לזכור שמחיר עיצוב מטבח מודרני משתנה בהתאם לשטח, סוג העבודה שיש לבצע ומאפיינים נוספים. כך שניתן בהחלט להשיג עיצוב במחירים המשתלמים לכל כיס.

עיצוב מטבח

מי יכול להפוך את המטבח שלי למטבח מודרני?

אם אתם מעוניינים להפוך את המטבח שלכם למטבח מודרני, יוקרתי ועוצמתי חשוב להתייעץ עם מעצבת פנים מקצועית. בשלב הראשון חשוב להיפגש עם המעצבת ולבחון את האפשרויות העומדות לפניכם. לא אחת לקוחות חוששים להביע את הפנטזיות העיצוביות שלהם מחשש שהן לא יתגשמו, אך מעצבת מקצועית תדאג להרגיע את החששות האלה. בשלב הראשוני אתם מוזמנים לעוף עם הדמיון ולשטוח בפני המעצבת את הציפייה למטבח מודרני מסודר שרואים בקטלוגים או בסרטים אמריקניים. מעצבת מיומנת שיש לה ניסיון רב בתחום, יודעת "לזרום" עם הלקוחות שלה, ועם זאת גם להציב גבולות ריאליים ולהבהיר מה ניתן לעשות ומה לא.

ואם כבר הזכרנו קטלוג מטבחים מעוצבים, לפני שאתם פונים למעצבת פנים, כדאי לבחון את תיק העבודות שלו ולראות אם סגנון העבודה מתאים לכם. גם למטבח בסגנון מודרני קיימות וריאציות שונות, ואין גבול לסוגי העיצובים שניתן להשיג. על כל פנים, ברגע שבחרתם את המעצב שלכם, אתם יכולים לצאת לדרך. בזמן הקרוב אתם ומעצבת הפנים תעבדו יחד ותעברו שורה ארוכה של תכנונים לקראת הסגת המטבח המושלם: תבחנו סקיצות שונות, תבחרו את החומרים המתאימים לעבוד איתם, תשיגו אישורי בנייה ותקבלו את פניהם של השיפוצניקים אשר יחלו לעבוד על המטבח במרץ. על כל פנים, בסופו של דבר תתקבל התוצאה הסופית הרצויה, ואתם תוכלו להזמין את כל בני המשפחה והחברים כדי להתפאר במטבח החדש שלכם ולהמליץ על מעצבת הפנים היצירתית והמהימנה גם לאחרים.