בין לייף סטייל לעיצוב הבית מגזין סלונה2023-12-16T17:06:43+02:00

איך משלבים בין לייף סטייל לעיצוב הבית - מגזין סלונה

אדריכל פנים בתים

איך לעצב את הבית, כך שיתאים לצורך שלכם ולהעדפותיכם, וגם יהיה יפה?

למעצבת הפנים זוהרה קליין יש כמה טיפים שיהפכו אתם מקום מגוריכם לבית חלומותיכם.

רבים מאיתנו המסיירים בין אולמות תצוגה ומבקרים בבתים מדוגמים של אחרים, שנראים כאילו נלקחו מקטלוג או משער של מגזין עיצוב, תוהים כיצד יוצרים סביבת מגורים שבה הכל מתמזג בצורה כה הרמונית והיכן נכנס לתמונה הטאץ' האישי.
לדברי מעצבת הפנים זוהרה קליין, המתמחה בעיצוב בתים ודירות יוקרה, הכל מתחיל בגישה ובהתייחסות של עיצוב הבית כאל עוד תחום עניין והיא משווה בין עיצוב הבית לסטיילינג אופנתי. "בדיוק כמו עיצוב של מלתחת ביגוד אישי, גם אם יש לנו בגד הכי יפה בעולם והוא לא מלווה באיזה אביזר אופנתי נוסף כמו צעיף, נעליים ותיק, ההופעה עצמה תהיה פחות מרשימה ומיוחדת.

עיצוב הבית עובד בצורה דומה: הוא מחייב מחשבה קדימה ושרטוט חזון תוך התייחסות לפרטים הקטנים ביותר: מרמת החלוקה של החלל ועד האלמנטים והדקורציות כגון היכן יונח האגרטל וכיצד הוא יואר תחת גוף התאורה".
לפי קליין, המטרה היא להשיג את האווירה המבוקשת באמצעות פריטי העיצוב כדי ליצור את הלייף סטייל - סגנון החיים המבוקש.
"שכשברגע שיכנסו לבית שלכם יבינו מי גר וחי בו, וגם אתם תרגישו שאתם במקום הנכון לכם".
אז איך מאמצים את גישת הסטייל ומטמיעים אותה במרחב הביתי? לזוהרה קליין מספר טיפים לעיצוב הבית להשגת לייף סטייל שתאהבו.

זהו את הסגנון האישי שלכן

הסגנון הפרסונלי שלכם קובע. חשוב מאוד שתבינו מה אתם אוהבים ומה חשוב לכם שיתקיים בחלל: האם אתם נמשכים לאווירה מינימליסטית רגועה או מעדיפים את הסביבה הכפרית גדושת הרהיטים שמביאה את הטבע אל הבית? האם אתם מעוניינים לגור בבית שמעוצב בקצב אורבני (קווים מתכתיים, ריצוף בטון אפור) או תעדיפו לדמות תחושה נוסטלגית עם ריהוט מאסיבי וכבר בסגנון עתיק?

הכירו את הצרכים האינדווידואליים

החיבור האישי חשוב מאוד, גם כשאנחנו יוצאים למסע קניות בליווי סטייליסטית, תמיד נבחר את הפריטים המחמיאים ביותר, שידגישו את הגזרה ואת קווי המתאר של הגוף בצורה אטרקטיבית. בעיצוב הבית חשוב מאוד להכיר את אורחות החיים של הדיירים. לפי קליין, אם אתם אוהבים לבשל ולרקוח מטעמים, הפכו את המטבח ללב הפועם של הבית – מרחב פתוח, אי שבו תוכלו לארח ולהגיש את האוכל תוך שמירת קשר עין עם האורחים; אם אתם הופכים את חוויית הטבילה לטקס קבוע, הפכו את חדר האמבטיה להיכל ספא אמיתי עם ג'קוזי או אמבט גדול; אם המרפסת היא המקום האהוב עליכם בבית, הקדישו לה תשומת לב וקשטו אותה בצמחייה עשירה, ספסלים ופינות נוי, כך גם אם אתם עובדים מהבית – צרו סביבת עבודה או משרד ביתי למופת תוך שמירה על פרטיות ובידוד אקוסטי.

אבזור, אבזור, אבזור

שם המשחק הוא אבזור. קליין מדגישה שהיופי של האבזור הוא בכך שהוא עושה את ההבדל וגם שתמיד ניתן לשנות ולעדכן אותו לפי מגמות אופנתיות, עונות השנה או השראות והחשק. האבזור הוא שנותן את החותמת הסופית לסטיילינג הנבחר, כך שאחרי שאפיינתם את קווי המתאר של חלל רחצה, מטבח, סלון וחדר עבודה ובחרתן את הריהוט הדומיננטי, הגיע העת לעצב את האווירה המבוקשת בכל חדר, כגון אביזרי תלייה למטבח, בחירת מוצרי חשמל בגוון מסויימים שמשתלבים עם גוון הארונות, וילונות לחדר הרחצה שמקנים את אווירת השלווה המבוקשת, פסלים או כלי נוי למזנון בסלון לפי הסגנון הנבחר ופתרונות אחסון בצבעוניות שונה.
אלה הם המטעמים או הסוכריות שנותנים את הטאץ' המעניין, שמושכים וממקדים את תשומת הלב, ולכן יש לחשוב היטב כיצד משלבים אותם במרחב. כך למשל, אם חדר האמבטיה מעוצב בסגנון כפרי, תוכלו להוסיף סלסלות קש לאחסון המגבות ואם המטבח הוא מתכתי בסגנון מודרני, הקפידו על המשך הקו בפרזולים שונים ומעניינים (למשל, מתלה מפורזל לתבלינים).